بازی های ویدئویی

سایت بررسی و دانلود جدیدترین بازی های ویدئویی و کامپیوتری

بازی های ویدئویی

سایت بررسی و دانلود جدیدترین بازی های ویدئویی و کامپیوتری

watch-dogs-legion-logo-anonymous.jpg (1920×1080)

سال ۲۰۱۲ میلادی بود که شرکت فرانسوی یوبیسافت، کمپانی بزرگی که نامش با ساخته‌هایی به‌یادماندنی و الهام‌بخش مثل سری اسپلنترسل و اسسینز کرید گره خورده است، تولید یک سری جدید و اوریجینال با نام واچ داگز (Watch Dogs) را با پخش یک تریلر نفس‌گیر، اعلام کرد. تریلری که در E3 2012 پخش شد و آنقدر از منظر طراحی مرحله، جلوه‌های گرافیکی و فضای تیره‌/جدی داستانش، جذاب بود که انتظار برای انتشار ساخته‌ی نام‌برده را به یکی از سخت‌ترین کارهای دنیا تبدیل می‌کرد. با وجود اینکه افت/داون‌گرید گرافیکی واچ داگز ۱ در نهایت به یک جنجال بزرگ در دنیای گیم تبدیل شد اما، داستان جذاب کنار ارائه‌ی نوعی جدید و خاص از طراحی مرحله در میان شوترهای Open World، مسیر پرواز و اوج گرفتن پرنده‌ی نوزاد یوبیسافت را هموار کرد.

پس از نسخه‌ی اول سری واچ‌داگز، دومین قسمت از آن در هشتمین نسل از سرگرمی‌های ویدیویی عرضه شد. دنباله‌ای که بر خلاف قسمت قبل، فضایی تاریک و سنگین را ارائه نمی‌کرد اما از منظر گیم‌دیزاین آنقدر سرگرم‌کننده بود که هم گیمرها، هم منتقدان و هم سران یوبیسافت را به تولید نسخه‌ی بعدی، راضی کند. پس از قسمت دوم، حالا نوبت به دنباله‌ی آن رسیده. واچ‌داگز لیجن (Watch Dogs_Legion) نام سومین نسخه از این مجموعه است. اثری که برخلاف نسخه‌های قبلی به‌خصوص نسخه‌ی اول، با سروصدای کمتر تولید و تبلیغ شد.

سومین نسخه از سری واچ‌داگز در زمانی عرضه می‌شود که ساخته‌های Open World کمپانی یوبیسافت از منظر تنوع محتوایی و ساختاری، مورد انتقاد گیمرها و بازیکنان قرار می‌گرفتند. لیجن اما در این میان، با یک ایده‌ی تازه می‌خواهد پا به میدان بگذارد. ایده‌ای جسورانه و بلندپروازانه که پیشتر، سابقه‌ی اجرای موردی شبیه به آن، در هنر هشتم ثبت نشده بود. سوال اصلی اینجاست که آیا یوبیسافت با واچ‌داگز لیجن بالاخره آن ساخته‌ی جهان‌_آزاد، «یوبیسافتی» و خوش‌ساختی که گیمرها از این کمپانی انتظار دارند را می‌تواند به آن‌ها پیشکش کند و مهم‌تر از آن، آیا این کمپانی در اجرای ایده‌ی محوری Watch Dogs Legion که در نگاه اکثر گیمرها به امری غیرممکن شباهت داشت، موفق شده است یا خیر؟ همراه زومجی باشید که در این بررسی، به تمامی پرسش‌های مطرح‌شده، پاسخ داده‌ایم.

watch-dogs®-legion-20201025232733.jpg (1920×1080)

بازی Watch Dogs Legionبازی Watch Dogs Legion حوادث پس از خروج پادشاهی بریتانیا از اتحادیه اروپا و تأثیرات اقتصاد و اجتماعی این واقعه روی زندگی مردم معمولی را نشان می‌دهد. لندن دیگر آن شهر قدیمی نیست و تمام نقاط آن با پهپادهای نگهبان و دوربین‌های پیشرفته‌ای کنترل می‌شود که می‌توانند گروه‌های تبه‌کار را در کسری از ثانیه شناسایی کنند. نفوذ تکنولوژی به زندگی مردم تا جایی پیش می‌رود که شرکت امنیتی به نام آلبیون، با ابزارهای مختلف به جاسوسی علیه مردم می‌پردازد و رفتارهای مردم را کنترل می‌کند. این میزان از کنترل باعث از میان رفتن آزادی‌های شخصی و گروهی می‌شود؛ حال گروهی علیه این رفتار و تصمیمات پیدا می‌شوند و این گروه مخفی DedSec است که به دنبال پس گرفتن کنترل از دست شرکت‌هایی است که جز زیاده‌خواهی و سود، هدف دیگری در ذهنشان نیست. اما آیا قرار است همان شیوه نسخه‌های پیشین را دنبال کنیم؟

خبری از شخصیت اصلی که تمامی بازی حول او باشد در Watch Dogs Legion نیست. گروه DedSec توانایی به خدمت گرفتن افراد مختلفی از سطح شهر را دارد. برای نمونه می‌توانید یک جوان پرزور و مشتاق را جذب کنید و از قدرتش برای رد کردن مراحل بادید باز استفاده کنید یا اینکه پیرمردی را به مأموریت بفرستید و از قیافه‌ی پیر و چروکیده‌اش برای گول زدن نگهبانان استفاده کنید. بیش از 9 میلیون شخصیت در بازی وجود دارند که توسط سیستم هوشمندی، ویژگی‌های مختلفی برایشان ساخته می‌شود و شمارا در کوچه و خیابان‌های مدرن لندن همراهی می‌کنند. شخصیت‌پردازی بسیار خوب انجام‌شده و ممکن است یکی از اعضای گروه زخم‌خورده‌ی نیروهای امنیتی باشد و همین باعث شود که از هر فرصتی برای انتقام استفاده کند اما این ممکن است باعث از بین رفتن گروه شود و کلاهتان پس معرکه رود.

شخصیت‌های بازی Watch Dogs Legion باظرافت خاصی طراحی‌شده‌اند و بعضی‌اوقات یادتان می‌رود که این همان NPC است که چند روز پیش جذب گروه کرده‌اید. جلوه‌های بصری بازی به لطف تکنیک‌های گرافیکی، پیشرفت شایانی نسبت به نسخه‌های قبلی داشته و شهر لندن زیبا و بسیار زنده به نظر می‌رسد که واقعاً باید به توسعه‌دهندگان بازی آفرین گرفت. هک کردن یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای این بازی است و یوبی سافت بالاخره توانسته آنچه در ذهن داشت را روی این بازی پیاده کند و تجربه‌ای روان و بی‌نظیر ارائه دهد. نیازی به معرفی واچ داگز لژیون نیست و حالا وقت آن است که به‌صورت مخفیانه، کلک دشمن را بکنید. در این سبک بازی های The Division 2 و Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint را از دست ندهید.

در ادامه برای دانلود بازی Watch Dogs Legion با وب‌سایت پارسی گیم همراه باشید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی